Typy produktu

Wyróżniamy kilka typów produktów WooCommerce:

typy produktow woocommerce

  • Prosty – obejmuje zdecydowaną większość produktów, które możesz sprzedawać. Proste produkty są wysyłane i nie mają żadnych opcji. Np. książka.
  • Grupowy – zbiór powiązanych produktów, które można kupić indywidualnie i składają się tylko z prostych produktów. Np. zestaw sześciu szklanek.
  • Wirtualny – taki, który nie wymaga wysyłki. Np. usługa. Włączenie tego typu powoduje wyłączenie wszystkich pól związanych z wysyłką, takich jak wymiary wysyłki. Produkt wirtualny również nie uruchomi kalkulatora wysyłki w koszyku i kasie.
  • Do pobrania – aktywuje dodatkowe pola, w których możesz dodać plik do pobrania. Po udanym zakupie klienci otrzymają plik do pobrania jako link w wiadomości e-mail z powiadomieniem o zamówieniu. Jest to odpowiednie np. w przypadku e-booka, magazynu PDF lub zdjęcia.
  • Zewnętrzny/afiliacyjny – takie, które wymieniasz i opisujesz na swojej stronie, ale są sprzedawane gdzie indziej.
  • Produkt z wariantami – produkt z odmianami, z których każdy może mieć inny SKU, inną cenę, opcję zapasów itp. Np. koszulka dostępna w różnych kolorach i/lub rozmiarach.
  • Inne typy – są często dodawane przez rozszerzenia. Np. subskrypcje WooCommerce dodają nowe typy produktów, podobnie jak Rezerwacje WooCommerce.