Wyróżniamy kilka statusów zamówienia, które mówią Ci, na jakim etapie jest dane zamówienie:
- W trakcie realizacji – klient złożył i opłacił zamówienie. Stan magazynowy został zmniejszony. Zamówienie może być realizowane.
- Wstrzymane (oczekujące na płatność) – klient złożył zamówienie, dokonał wyboru metody płatności, która nie jest realizowana w czasie rzeczywistym, np. przelew tradycyjny. Stan magazynowy został zmniejszony. Zamówienie czeka z realizacją na zaksięgowanie środków na koncie bankowym.
- Oczekujące na płatność – klient złożył zamówienie, ale nie dokonał płatności.
- Nieudane – wystąpił błąd podczas procesowania płatności.
- Anulowane – zamówienie zostało anulowane (przez zamawiającego lub przez sklep). Status ten nie przywraca „zdjętych” stanów magazynowych.
- Zrealizowane – zamówienie zostało zrealizowane.
- Zwrócone – klient złożył zamówienie, zapłacił, odebrał i zwrócił produkt. Status ten nadaje sklep.