Integracja z bramką płatności Autopay

W celu integracji z bramką płatności Autopay logujemy się do ich panelu klienta i przechodzimy do zakładki Sklepy -> Nazwa sklepu.

Po wczytaniu strony kopiujemy nasz numer ID, który jest widoczny na górze strony.

Następnie odnajdujemy sekcje Koniuracja Hasha i klikamy Wczytaj klucz (tę czynność trzeba autoryzować sms-em) i koniecznie kampujemy klucz, który na chwilę się wyświetli.

W kolejnym kroku należy ustawić linki powrotne do sklepu, aby w sklepie lub w platformie LMS działa automatyczna zmiana statusu zamówienia po wpłacie klienta.
W tym celu przewijamy do edycji strony.

Odnajdujemy pola tekstowe odpowiadające za adres powrotu po płatności i adres na który jest wysyłany ITN.

I zmieniamy te pola na:

  • Adres powrotu po płatności: https://{domena Twojego sklepu}/?bm_gateway_return
  • Adres na który jest wysyłany ITN: https://{domena Twojego sklepu}/?wc-api=wc_gateway_bluemedia

I zapisujemy zmiany.

Następnie wcześniej skopiowany numer ID o Hash prześlij do obsługi Hashmagnet lub poproś o zainstalowanie wtyczki do obsługi bramki płatności Autopay.

Jeśli wtyczka jest już zainstalowana, to zaloguj się do kokpitu swojego sklepu lub platformy LMS.
Przejdź do zakładki WooCommerce -> Ustawienia.

Przechodzimy do zakładki Płatności i klikamy na pozycję Szybka płatność Autopay.

Zaznaczamy checkbox, aby bramka płatności była widoczna w sklepie.
Poniżej uzupełniamy pola:

  • Identyfikator serwisu: wklejamy numer ID, który wcześniej kopiowaliśmy.
  • Klucz konfiguracyjny (hash): wklejamy klucz Hash, który wcześniej skopiowaliśmy.

Jak wprowadziliśmy wszystkie dane, na końcu strony klikamy Zapisz zmiany.
W celu sprawdzenia, czy bramka płatności działa prawidłowo wykonujmy zakup testowy wraz z płatną.
Aby nie wpłacać całej kwoty za produkt, możemy utworzyć sobie kupon rabatowy i odpowiednio zmniejszyć kwotę zakupu.

Ważne.
Jeśli bramka płatności działa prawidłowo, ale sklep nie zmienia statusów zamówień po wpłacie.
Koniecznie ponownie sprawdź link powrotne do sklepu, które wcześniej ustawialiśmy.
Zdarza się że np. po weryfikacji sklepu przez obsługę Autopay linki zostają zresetowane do domyślnych i trzeba ponownie je zaktualizować.